Dzisiaj jest: 08.12.2021
Imieniny: Marii, Wirginii
MojeID  / 
MOJEID
 
mojeID - bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online jest już dostępne w Banku BPS. Uruchomiliśmy je wraz z Profilem Zaufanym, który jest metodą potwierdzania tożsamości w systemach elektronicznej administracji. Profil Zaufany zastępuje podpis własnoręczny składany na papierze. Dzięki temu, wiele spraw urzędowych można załatwić bez wychodzenia z domu.
 
mojeID pozwala na wygodne założenie Profilu Zaufanego bez wychodzenia z domu lub korzystania z usług banku komercyjnego. Dzięki mojeID, w trakcie choroby lub w innej sytuacji uniemożliwiającej dotarcie do urzędu (podeszły wiek, opieka nad dziećmi, wyjazd, kwarantanna itp.), korzystania z wielu e-usług przez internet będzie nie tylko wygodne, ale i bezpieczne.
 
Aktualną listę usług publicznych znajdziesz  TUTAJ. Informacje na temat Profilu Zaufanego znajdziesz  TUTAJ
 
Regulamin korzystania z usługi "MojeID / Profil Zaufany" w Banku Spółdzielczym w Gostynininie < TUTAJ>
 

171

Czym jest mojeID?
 
mojeID służy do zdalnego potwierdzania tożsamości. Pozwala na bezpieczną weryfikację Twoich danych za pomocą bankowości internetowej. Zawsze zobaczysz co i komu przekazujesz. Przekazanie danych każdorazowo wymaga Twojej akceptacji. Dzięki mojeID korzystasz wygodnie z komercyjnych oraz publicznych usług dostępnych online.
 
mojeID to rozwiązanie, które bardzo ułatwia życie. Za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.
 
Możliwości oferowane przez mojeID
 
  • Potwierdzenie tożsamości - w szybki i bezpieczny sposób, wraz z przekazaniem wiarygodnych danych ją opisujących (np: imię, nazwisko, PESEL, data urodzenia) na potrzeby zawarcia umowy lub pierwszego logowania.
     
  • Logowanie do istniejącego konta.
     
  • Autoryzacja operacji.
     
Korzyści
 
  • Łatwiejszy dostęp - prościej rejestrujesz się i logujesz u dostawców usług.
     
  • Bezpieczeństwo - masz poczucie bezpieczeństwa i kontroli nad przekazywaniem danych dzięki sprawdzonemu standardowi.
     
  • Użyteczność - korzystasz z większej liczby usług online lub masz dostęp do paneli uzupełniających usługi tradycyjne.
     
  • Potwierdzanie tożsamości w Internecie staje się łatwiej dostępne.
     
Zastosowanie
 
  • Usługi publiczne
     
    • Składanie wniosków do urzędów (np. wniosek o dowód osobisty, paszport, wyrejestrowanie samochodu).
       
    • Dostęp do danych (np. dane o ubezpieczeniach społecznych, informacja o punktach karnych).
       
  • e-Commerce
     
    • Potwierdzanie wieku klienta (np. zakup alkoholu).
       
    • Dostarczanie danych niezbędnych do dostawy.
       
  • Energetyka
     
    • Rejestracja wniosku/formularza.
       
    • Przedłużenie umowy.
       
    • Dostęp do portalu klienta.
       
  • Medycyna
     
    • Rejestracja/autoryzacja dostępu do usług i produktów medycznych.
       
    • Zakup leków przez internet.
       
  • Media
     
    • Potwierdzanie dostępu do treści ograniczonych wiekowo.
       
    • Opłacanie abonamentu.
       
  • Ubezpieczenia
     
    • Sprzedaż polisy przez internet.
       
    • Odnowienie polisy (Direct).
       
mojeID w pytaniach i odpowiedziach
 
1.     Co to jest mojeID?
 
o    mojeID to bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online w usługach komercyjnych i publicznych. Umożliwia realizację wszelkich formalności, które dotychczas wymagały osobistego uwierzytelnienia danych drogą elektroniczną.
 
2.     Czy aby korzystać z mojeID muszę najpierw osobiście okazać gdzieś dokument tożsamości?
 
o    Zaletą mojeID jest wyeliminowanie konieczności dodatkowego potwierdzenia tożsamości. Usługa opiera się na logowaniu do bankowości internetowej, które jest tu równoznaczne z potwierdzeniem Państwa tożsamości.
 
3.     Jaką mam korzyść z używania mojeID?
 
o    Na pewno zyskują Państwo więcej wolnego czasu, który wcześniej byłby potrzebny na osobiste wizyty w wielu firmach i instytucjach w celu załatwienia spraw związanych ze sfinalizowaniem umowy, czy podpisaniem dokumentów.
Jest to także rozwiązanie wygodne, ponieważ za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.
 
4.     Czy korzystanie z mojeID jest płatne?
 
o    Usługa mojeID jest bezpłatna dla wszystkich Klientów indywidualnych chcących potwierdzać za jej pomocą tożsamość.
 
5.     Czy korzystanie z mojeID jest bezpieczne?
 
o    Korzystanie z mojeID jest bezpieczne dla wszystkich użytkowników. Przed uruchomieniem usługa była wiele razy weryfikowana przez Krajową Izbę Rozliczeniową – dostawcę usługi i zarazem operatora systemu Elixir. Poddano ją także niezależnemu audytowi bezpieczeństwa. Usługa spełnia najwyższe wymogi i standardy Ministerstwa Cyfryzacji. Dane w mojeID nie są udostępniane automatycznie. Wszystko odbywa się za zgodą użytkownika, po zalogowaniu się do banku.
Bank Spółdzielczy w Gostyninie
09-500 Gostynin
ul. Rynek 4/5
tel./faks: 0-24-2353051 , 0-24-2353052
Bank Spółdzielczy w Gostyninie jest zrzeszony z
Bankiem Polskiej Spółdzielczości
Copytight © Bank Spółdzielczy w Gostyninie polityka prywatności powered by netster 2.1